Zo promoot jij je verhuurbedrijf

Ben je net je eigen verhuurbedrijf begonnen, maar vind je het lastig om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij de doelgroep? Investeer dan in een opvallende bedrukte give-away waarmee je mensen voor het eerst op een unieke manier kennis laat maken met jouw verhuurbedrijf. In deze blog lees je op welke plekken jij je verhuurbedrijf onder de aandacht kunt brengen en hoe je dat doet.

Een bouwmarkt

Wil je jouw verhuurbedrijf introduceren in de regio waar je actief bent en wil je veel mensen bereiken? Dan is het raadzaam om een plek uit te kiezen waar jouw publiek actief is en daar jouw bedrijf onder de aandacht te brengen met een give-away. Voor het bereik van een groot publiek is het handig om te kiezen voor een relatief goedkoop promotieartikel met veel attentiewaarde. Denk aan een bedrukt waterflesje met jouw bedrijfslogo. Dit promotieartikel is relatief goedkoop, je kunt een boodschap bedrukken op het etiket en het grootste voordeel: mensen zullen een flesje water niet zo snel afslaan. Iedereen kan wel wat hydratatie gebruiken tijdens het winkelen. Wil je potentiële klanten bovendien de mogelijkheid bieden om op een laagdrempelige manier informatie op te zoeken over jouw verhuurbedrijf? Laat dan een QR-code op het etiket bedrukken. Op die manier kun je offline en online communicatie integreren. Daarnaast kun je mensen ook triggeren om bij jou te huren door een kortingscode te koppelen. Mensen die via de QR-code een aanvraag doen krijgen korting op een van jouw diensten.

Op de beurs

Sta je dit jaar op de International Rental Exhibition in de RAI, en wil je bezoekers een unieke give-away meegeven? Kies dan voor een goodiebag. Hierin kun je een leuke give-away stoppen zoals een gadget, een kaartje met een QR-code en een kortingscode en bedrukte snoepjes om de beursdag mee door te komen. Deze goodies kun je bundelen in een mooie bedrukte canvas tas die de bezoekers later ook nog kunnen gebruiken. Voor deze give-away heb je een ruimer budget nodig, maar de voordelen die daar tegenover staan zijn het waard. Bezoekers gebruiken jouw items ook na de beurs, mensen vinden het altijd leuk om iets gratis te krijgen en zijn sneller bereid om iets terug te doen en je laat hiermee op een unieke manier jouw verhuurbedrijf zien. Daardoor ben je sneller top-of-mind wanneer mensen een verhuurder zoeken.

Online is de key

Naast fysieke plekken, kun je mensen ook online bereiken. En nu zul je misschien denken, hoe zet je daarmee een promotieartikel in? Dat is simpel. Je kunt namelijk een actie opzetten voor mensen die boven een bepaald bedrag bestellen. Vraagt iemand een verhuurklus aan die boven een bepaald bedrag uitkomt, geef dan een gratis goodie weg. Daarnaast kun je give-aways ook inzetten voor een social media winactie. Op die manier werf je naamsbekendheid online en zorg je voor een offline herinnering.

Geschreven door:
Alex van Verhuislift­huren24.nl
Gepubliceerd op:
13/07/2021